Terassilasituksen myynti on asiantuntijatyötä – Oulun Alutecin myyjät esittelyssä
Oulun toimipisteemme myyjinä toimivat Markku Rompasaari ja Sampo Rönkkö. He myyvät vuosittain Oulun talousalueelle satoja terassilasituksia. Menestyksen perusteena ovat ratkaisukyky ja asiakkaiden luottamus heidän asiantuntijuuteensa.
Markku Rompasaari tuli Alutecille vuonna 2018, ja hänellä on yhteensä 17 vuoden kokemus alalta. Sampo Rönkkö on ollut myynnissämme vuodesta 2023, ja aiempi työhistoria huomioiden Sampollakin on terassiratkaisuista kahdeksan vuoden kokemus.
Markku ja Sampo myyvät asiantuntijatyönä vuosittain parisataa lasitusta, joten heidän yhteissaldonsa on työurien aikana kertynyt jo tuhansiin terassilasituksiin.
Alutec Premium Oulun alueen suosituin ratkaisu
Molempia terassilasituksen asiantuntijoitamme yhdistää kyky asettua asiakkaan asemaan ja tuottaa osaamisellaan ratkaisun, joka palvelee sekä tarvetta että kohdetta. Yksi Alutec-tuote on noussut Oulun seudulla suosikiksi.
– Pystypuitteellinen Alutec Premium on suosituin terassilasitusratkaisumme. Lasitukseen integroidut ja ylhäältä ja alhaalta avattavat verhot ovat Alutecin oma innovaatio. Ratkaisun käytännöllisyys ja käytettävyys selittävät Premiumin suosion – ja tietysti se, että ratkaisu on ainoa laatuaan, Sampo kertoo.
– Oman kotimme rakentaminen on käynnissä, ja Alutec Premium on myös meidän perheemme valinta, Sampo jatkaa.
Markulla on kodissaan useampi terassiratkaisu. Hänellä on kodin yläkerroksen parveke sekä etu- ja takapihan terassit lasitettuina. Varustelu palvelee monipuolista arjen käyttöä.
– Lasitetulla terassillamme on sohvaryhmä, ruokaryhmä ja kaasugrilli sekä lämmitin terassikauden jatkamiseksi. Terassimme ovat jatkuvassa käytössä varsinkin kesällä.
Lasitettu terassi on kodin käyttötilan jatke, mutta sillä on myös muita hyötyjä.
– Lasitus vaimentaa häiritseviä ääniä ja melua. Lisäksi se toimii puskurina kylmälle ilmalle, jolloin lämmityskuluissakin syntyy säästöä, Markku kertoo.
Ratkaisukyky johtaa luottamukseen
Markun ja Sampon hyvän työn perusta on asiakaskohtaamisissa.
– Tässä työssä parasta on asiakkaan luottamuksen voittaminen sekä työpäivien ja sesonkien vaihtelevuus. Jokainen terassi on ainutlaatuinen ja vaatii räätälöidyn ratkaisun, Sampo kertoo.
– Tehtävämme on tuoda kokemuksemme ja asiantuntemuksemme asiakkaan käyttöön, jotta päätös ohjautuu terassin käyttötarkoituksen ja kohteen mukaisesti oikeaan ratkaisuun. Asiakkaan ei tarvitse tuntea rakentamista – pelkkä halu ja tarve lasittaa terassi riittävät, Markku painottaa ja kannustaa ottamaan yhteyttä matalalla kynnyksellä.
– Asiakkaamme voi lähteä nollapisteestä liikkeelle tai hänellä voi olla arkkitehdin suunnitelma. Ratkaisemme tarpeen kussakin tapauksessa käytännönläheisesti ja yksilöllisesti.
Markulta ja Sampolta usein kysytyt kysymykset koskevat perusasioita: voiko lasituksen toteuttaa asiakkaan vision mukaan, miten lasielementit ovat liikuteltavissa ja millaisia puitevärivaihtoehtoja on saatavilla.
Luotettava palvelu saa asiakkaan palaamaan
Luottamus lähtee syntymään käymällä kohteessa ja keskustelemalla.
– Usein jokin detaljitason hoksautus kuten esimerkiksi, miksi terassin tietyn lasielementin tulisi kulkea sisimmällä kiskolla, avaa ovea luottamukseen, Sampo kertoo.
– Pidän luottamuksen osoituksena sitä, kun asiakas kysyy, miten minä toteuttaisin heidän terassinsa lasituksen, Markku kertoo käytännössä kokemastaan.
Markun, Sampon ja Alutecin kokonaisuus toimii Oulun alueella hienosti. Asiakaskosketuksissa ensimmäisestä yhteenotosta alkaen olevat Markku ja Sampo saavat kaikista konkreettisimmin kokea tyytyväiset asiakkaat.
Molemmat myyjämme ovat samaa mieltä luottamuksen parhaasta osoituksesta:
– Asiakas palaa usein uuden projektin tiimoilta meille. Toki se on luottamuksen osoitus myös tuotteitamme ja asennusryhmäämme kohtaan.